ConnectLife™

Wat heb ik nodig om ConnectLife™ te gebruiken?

ConnectLife is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Volg dan de onderstaande stappen. 


Voordat je begint 

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Zie hieronder de benamingen en voorbeelden van typeplaatjes. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. 


    • Artikelnummer (A)
    • Modelnummer (B)
    • Versie / Versienummer (C)
    • SN-barcode (D met een serienummer (E) of QR-code (F) met een AUID-code (G)


Koel- en vrieskasten:



Wasmachines/droogkasten:




Benodigdheden ConnectLife™

Het volgende heb je nodig voor het gebruikmaken van ConnectLife™: 


  • Een toestel met ConnectLife™. Zorg ervoor dat deze uitgepakt en geïnstalleerd is.
  • Smartphone of tablet
    • De smartphone/tablet moet verbonden zijn met het internet.
    • Het besturingssysteem van de smartphone/tablet moet geschikt zijn voor ConnectLife™.
      • Voor iOS 12.0 en hoger 
      • Voor Android 8.0 en hoger

 

  • De ConnectLife™ app. Je vindt hier instructies voor het downloaden van de app.
  • QR-code, SN-barcode, serienummer of het AUID-code (vind je op het typeplaatje).
    *Let op, meestal bevat het toestel een QR-code of een SN-barcode. Dit is de snelste manier om het toestel te verbinden. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig met het serienummer of de AUID-code.

 

  •  Wifi-router 
    • Netwerknaam van jouw Wifi-netwerk
    • Wachtwoord van het jouw Wifi-netwerk   
    • De Wifi-router moet verbonden zijn met het internet. 
    • Het signaal van het Wifi-netwerk moet sterk genoeg zijn op de locatie waar het toestel is geïnstalleerd. 
    • Beveiligingstype (vind je in de specificaties van de router – meestal is dit WPA2

 

Goed om te weten


 

 


Open artikel

Hoe download ik de ConnectLife™ app?

ConnectLife™ is een digitale app die een smart home-ervaring biedt met de mogelijkheid om toestellen te verbinden en beheren. 




Wil je gebruikmaken van ConnectLife™? Download de ConnectLife™ app via de onderstaande knoppen.



Download in de App Store. Download via Google Play.


Meer informatie


Open artikel

Hoe maak ik een ConnectLife™ account aan?

Met de ConnectLife™ app kun je eenvoudig je toestellen verbinden en beheren op afstand. Voor het gebruikmaken van de smart-functies met de app is het aanmaken van een account een vereiste. 

 

Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een ConnectLife ™ account:







Nieuw account aanmaken

  1. Download hier de ConnectLife™ app.
  2. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  3. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  4. Druk op Account aanmaken.
  5. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  6. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.
    Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  7. Voer de verificatiecode in op de app.
    Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  8. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  9. Druk op Volgende en de app is klaar voor gebruik.


  • Account aanmaken met bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account

Het is ook mogelijk om een ConnectLife ™ account aan te maken met een bestaand Google-account, Apple-ID of Microsoft-account. Druk hiervoor op het icoontje van het gewenste platform en volg de aangegeven stappen.




Open artikel

Hoe verbind ik mijn smartphone/tablet met mijn smartphone/tablet en toestel?

Het verbinden van een toestel met een smartphone of tablet is mogelijk met de ConnectLife™ app. 

 

Voordat je begint

Maak een foto van het complete typeplaatje, voordat je het toestel inbouwt en installeert. Dit is altijd handig om bij de hand te hebben bij vragen over het toestel. Hier vind je instructies voor het vinden van het typeplaatje. Daarnaast is het ook belangrijk om van tevoren de ConnectLife™ benodigdheden te verzamelen.


 

Heb je de app al gedownload? Ga dan verder met de onderstaande stappen.

 

In deze video staan de instructies voor het verbinden van een toestel met een smartphone of een tablet. Je kunt aan de hand van de videohoofdstukken in de video direct naar een hoofdstuk om de gewenste stappen te bekijken.


 


Stap 1: Downloaden

Klik hier voor het downloaden van de ConnectLife™ app.

 

Stap 2: Account aanmaken

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar maak een ConnectLife™ account aan.
  2. Vul een e-mailadres in en een maak een wachtwoord aan.
  3. Lees en accepteer de algemene voorwaarden en de privacyverklaring.
  4. Zie de verificatiecode in de mail van het opgegeven e-mailadres.                                                         Let op, de verificatiecode kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen.
  5. Voer de verificatiecode in op de app. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig.
  6. Voer jouw persoonlijke gegevens in.
  7. Druk op Aanmelden en de app is klaar voor gebruik.


Stap 3: Toestel toevoegen

  1. Open de app en ga vanaf de startpagina naar voeg apparaten toe of druk op het ‘+’ icoontje.
  2. Kies de juiste toestel categorie van het toestel. 


Stap 4: Toestel verbinden

Je kunt het toestel op twee manieren verbinden. Dit kan automatisch of handmatig. Wij adviseren om het verbinden automatisch uit te voeren. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook handmatig.

 

Automatisch verbinden

  1. Scan de QR-code van het toestel met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de code op het typeplaatje.
  2. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen toestel verbinden.

 

Handmatig verbinden

  1. Druk onderaan het fotocamera scherm van de smartphone of tablet op het ‘?’ icoontje.
  2. Ga onderaan de pagina naar Voer de toestelcode handmatig in
  3. Voer de 37-cijferige code (AUID-Code) van het toestel in. Je vindt de AUID-code op het typeplaatje.
  4. Druk op Verbind.
  5. Ga verder naar de alinea Vervolgstappen toestel verbinden.

 

Vervolgstappen toestel verbinden

  1. Schakel de Wifi-modus in via het netwerkverbindingsmenu (NVM) in de display van het toestel door de aangegeven stappen in de app te volgen. Dit herken je vaak aan een ‘C’ of ‘Conn’, dit staat voor ‘Connected’. De Wifi hoeft niet opnieuw worden ingesteld bij het toevoegen van een extra gebruiker.                                                                                                                                     Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.
  2. Maak vervolgens verbinding met het tijdelijke Wifi-netwerk genaamd ‘HIS-xxxx’ in de Wifi-instellingen van de smartphone of tablet.                                                                                                     Let op, het is mogelijk dat er een notificatie verschijnt die aangeeft dat er geen internettoegang is, omdat de smartphone of tablet direct verbonden is met het toestel (nog niet met het Wifi-thuisnetwerk). Dit is het tijdelijke Wifi-netwerk. Je kunt deze melding negeren.
  3. Keer terug naar de app en selecteer het Wifi-thuisnetwerk en voer het wachtwoord in.
  4. Wacht totdat het toestel verbonden is. Aan een melding in de app en aan de weergave van het Wifi-netwerksymbool in de display van het toestel is te zien of er verbinding is.


Stap 5: Geef het toestel een naam

  1. Geef het toestel een naam en selecteer de ruimte waarin het toestel staat.
  2. Voer een naam in die je gemakkelijk kunt herkennen bijvoorbeeld ‘Wasmachine Wasruimte'.
  3. Druk vervolgens op voeg toestel toe.
  4. Gefeliciteerd, je hebt het toestel succesvol gekoppeld. Veel gebruiksplezier!


Meer informatie


Open artikel

Hoe voeg ik een extra gebruiker toe of verwijder ik een gebruiker in ConnectLife™?

Met ConnectLife™ is het ook mogelijk om meerdere gebruikers toe te voegen aan een connected toestel. Dit kan op drie manieren: automatisch verbinden, met een deelverzoek of handmatig verbinden.


Voordat je begint

Wij adviseren om meerdere gebruikers met een deelverzoek van een hoofdgebruiker toe te voegen. Dit is de snelste en makkelijkste manier. Mocht dit niet lukken, dan kan het ook automatisch of handmatig in de koppelmodus. Bij het automatisch en handmatig verbinden worden dezelfde stappen uitgevoerd als bij een hoofdgebruiker. Het enige verschil is dat je met de koppelmodus (i.p.v. de verbindmodus) het Wifi-netwerk niet opnieuw hoeft in te stellen en je het toestel direct kan koppelen aan je ConnectLife™ account.

 

Nog geen ConnectLife™ account? Je vindt hier de instructies voor het aanmaken van een account.

 

Volg de onderstaande stappen voor het toevoegen en verwijderen van een extra gebruiker:

 

  • Deelverzoek (alleen voor hoofdgebruikers)

De eerste gebruiker is de hoofdgebruiker van een toestel en die heeft alleen de mogelijkheid om met een deelverzoek extra gebruikers toe te voegen en te beheren. 

Let op, deelverzoeken kunnen alleen verstuurd worden naar gebruikers met een bestaand ConncectLife account .




  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel op de homepagina of in het menu bij Apparaten.
  3. Ga naar Apparaat delen.
  4. Druk op het ‘+’ icoon.
  5. Vul het e-mailadres van de nieuwe gebruiker in die je wilt toevoegen en druk op Versturen.
  6. Er wordt een notificatiemail van de toevoeging naar het opgegeven e-mailadres verstuurd.
    Let op, de notificatiemail kan ook in de ongewenste e-mail terechtkomen
  7. Na de toevoeging is het toestel zichtbaar in de ConnectLife app voor de nieuwe gebruiker en kan de hoofdgebruiker onder Apparaat delen de gebruikers beheren.


  • Automatisch verbinden

Lukt het niet met een deelverzoek? Volg dan de onderstaande stappen voor het automatisch verbinden met de koppelmodus.

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar het ‘+’ icoontje en druk op Voeg toestel toe.
  3. Zoek met de ontdekkingsmodus (Discover Mode) naar toestellen bij jou in de buurt binnen het Wifi-netwerk of kies handmatig de toestel categorie van het toestel. Als je het toestel met de ontdekkingsmodus hebt gevonden, dan is het niet nodig om de QR-code te scannen en kan je verder gaan naar stap 5.
  4. Scan de QR-code van het toestel met de fotocamera van de smartphone of tablet. Je vindt de QR-code op het typeplaatje.
  5. Schakel de koppelmodus van het toestel in door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair. Dit staat voor ‘Pairing’.
    Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


  • Handmatig verbinden

Als het automatisch niet lukt, dan is handmatig verbinden ook nog een optie:

 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga vanaf de startpagina naar het ‘+’ icoontje en druk op Voeg toestel toe. Kies de toestel categorie van het toestel.
  3. Vouw het Toestelcode scannen menu in het fotocamerascherm van jouw smartphone of tablet uit en druk op Voer de code handmatig in. 
  4. Voer de 37-cijferige toestelcode (AUID-Code) van het toestel in. Je vindt deze code op het typeplaatje.
  5. Druk op Volgende.
  6. Schakel de koppelmodus van het toestel in via het netwerkverbindingsmenu door de aangegeven stappen in de app te volgen. De koppelmodus herken je vaak aan een ‘P’ of ‘Pair’. Dit staat voor ‘Pairing’.
    Let op, de stappen kunnen per toestel verschillen. Voor een vaatwasser kunnen er andere stappen gelden dan voor een kookplaat.


Gebruiker verwijderen

Je kan jezelf als gebruiker verwijderen door het toestel via de ConnectLife™ app te ontkoppelen. Je vindt hier de instructies voor het ontkoppelen van een toestel.

 

De hoofdgebruiker heeft als beheerder ook de mogelijkheid om gebruikers te verwijderen. Je vindt hieronder de instructies:

 

  • Open de ConnectLife™ app.
  • Selecteer het toestel.
  • Ga naar Toestel delen.
  • Sleep het e-mailadres van de gebruiker die je wil verwijderen.
  • Druk op Verwijderen.

 

 



Open artikel

Hoe ontkoppel/verwijder ik een ConnectLife™ toestel?

Wil je een toestel verwijderen uit de ConnectLife™ app? Volg dan de onderstaande stappen.




  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Selecteer het toestel dat je wilt verwijderen.
  3. Ga naar Voorkeuren.
  4. Druk op Verwijder apparaat.


Het is ook op een andere manier mogelijk:


  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Druk op het Menu.
  3. Ga naar Kamers beheren.
  4. Open de kamer van het apparaat dat je wil ontkoppelen.
  5. Selecteer het toestel onder Apparaten.
  6. Druk op Verwijderen.



Open artikel

Ik heb geen verificatiecode ontvangen.

Voor het gebruikmaken van ConnectLife™ is er een geregistreerd account nodig. Tijdens het aanmaken van een account in de app ontvang je een verificatiecode op het opgegeven e-mailadres. Let op, de verificatiecode is 10 minuten geldig. Hieronder zie je een voorbeeld van een verificatiecode e-mail.



Geen verificatiecode ontvangen? 

In dit geval kun je zoeken in de ongewenste e-mail van het opgegeven e-mailadres. Het kan namelijk voorkomen dat de verificatiecode in de ongewenste e-mail terecht is gekomen.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoe kan ik notificaties in- en uitschakelen in de ConnectLife™ app?

Après la création d'un compte ConnectLife™ et la connexion d'un nouvel appareil, les notifications sont automatiquement activées. Si vous préférez ne pas recevoir de notifications, vous pouvez désactiver cette fonction de deux manières.

Activer ou désactiver toutes les notifications : 

  1. Ouvrez l'appli ConnectLife™.
  2. À partir de la page d'accueil, appuyez sur Menu.
  3. Accédez à la rubrique Notifications.
  4. Appuyez sur Paramètres de notification.
  5. Faites glisser la notification souhaitée pour l'activer ou la désactiver.

 

Activer ou désactiver les notifications pour un appareil spécifique :

  1. Ouvrez l'appli ConnectLife™.
  2. Accédez à la rubrique Dispositifs.
  3. Sélectionnez l'appareil.
  4. Allez dans Préférences.
  5. Appuyez sur Notifications.
  6. Faites glisser la notification vers l'avant ou vers l'arrière.


Montre connectée SmartWatch

Il est également possible de recevoir les notifications de ConnectLife™ sur une montre connectée (Smart Watch). Suivez les étapes ci-dessous pour activer et désactiver les notifications sur une montre connectée.



iOS

  1. Lancez l'application Apple Watch sur votre smartphone.
  2. Accédez à Ma montre.
  3. Appuyez sur Notifications.
  4. Faites défiler la liste des applications installées jusqu'à l'application ConnectLife™.
  5. Faites glisser la notification vers l'avant ou vers l'arrière.



Montre connectée Samsung Watch

  1. Lancez l'application Galaxy Wearable.
  2. Accédez aux Paramètres.
  3. Appuyez sur Notifications.
  4. Allez dans Notifications d'application.
  5. Recherchez dans la liste des applications installées l'application ConnectLife.
  6. Faites glisser la notification pour activer/désactiver.


Autres montres Android

Pour les autres montres connectées Android, veuillez suivre les instructions spécifiques de la marque pour activer les notifications.


En savoir plus


Open artikel

Hoe kan ik de ‘Op afstand’ modus van mijn wasmachine/droger in- en uitschakelen (Remote Control)?

Om een wasmachine- of droger op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het toestel starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een toestel.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico’s functies zoals het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van een programma op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus in te stellen en te starten. Het monitoren blijft bij wasmachines- en drogers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus per gebruik opnieuw op het toestel worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het toestel.

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:


‘Op afstand’ modus instellen en starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het toestel verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het toestel kunt monitoren en al deels op afstand kunt bedienen. 
  2. Draai de menuknop van de wasmachine- of droger naar ‘Start op afstand’. De ‘Op afstand’ modus is ingesteld.
  3. Druk op de start/pauze toets om de ‘Op afstand’ modus te starten. De modus is ingeschakeld als het Wifi-remote symbool met een telefoontje verschijnt.
  4. Het toestel staat gereed om op afstand te worden bediend via de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus starten en instellen deactiveren

Draai de menuknop naar een ander programma of open de deur om het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus te deactiveren. De modus is gedeactiveerd als het Wifi -remote symbool met een telefoontje niet meer zichtbaar is. 

 

Let op, na het deactiveren van het instellen en het starten van de ‘Op afstand’ modus is het nog steeds mogelijk om het toestel te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.

 

Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel of het toestel ontkoppelen van de app.

 

  • Wifi-verbinding uitschakelen op het toestel

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het toestel wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het toestel nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het toestel naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het toestel zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het toestel  te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat. 


  • Toestel ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het toestel en de ConnectLife™ app. Het toestel zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Meer informatie


Open artikel

Hoelang kan ik mijn toestel op afstand bedienen (Remote Control)?

De ‘Op afstand’ modus maakt het met de ConnectLife app™ mogelijk om apparaten op afstand te monitoren en te bedienen. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd. Deze modus heeft na het inschakelen hiervan een tijdslimiet dat per product verschilt.

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het toestel via de ConnectLife™ app kun je al gebruikmaken van lage veiligheidsrisico functies. Voor het gebruikmaken van de ‘Op afstand’ modus, moet je dit eerst inschakelen, instellen en/of starten op het toestel. De instructies hiervoor verschillen per product. Je vindt hier meer informatie over de lage veiligheidsrisico functies en de stappen voor het in-en uitschakelen van de ‘Op afstand’ modus:



Tijdslimieten

Is het gelukt om de ‘Op afstand’ modus in te schakelen? Dan vind je hieronder de tijdslimiet van de ‘Op afstand modus’.


  • Wasmachines- en drogers 

Na het verbinden met de app blijft het monitoren en het bedienen van lage veiligheidsrisico functies op afstand bij wasmachines- en drogers altijd actief, tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand (starten op afstand) heeft een limiet van 24 uur na het starten hiervan. Als je de menuknop na het starten naar een ander programma draait of de deur weer opent, dan wordt de ‘starten op afstand’ automatisch gedeactiveerd. Daarom moet het ‘starten op afstand’ op het toestel per gebruik of na het verstrijken van de 24 uur opnieuw worden gestart.


Meer informatie


Open artikel

Hoe houd ik mijn toestel en de ConnectLife™ app up-to-date?

Om optimaal gebruik te kunnen maken van ConnectLife™ is het belangrijk om de app en het toestel up-to-date te houden. Dit is mogelijk aan de hand van updates. Je vindt hieronder instructies voor het updaten van de app en apparaten.


ConnectLife app updates

Houd van tijd tot tijd de applicatiewinkel van jouw telefoon/tablet in de gaten voor ConnectLife™ updates, zoals de App Store of de Google Play store.


Download in de App Store.Download via Google Play.


Apparaten updaten

Updates voor apparaten gaan via de ConnectLife™ app en worden firmware updates genoemd. Volg de onderstaande stappen voor het updaten van een toestel:


 

  1. Open de ConnectLife™ app.
  2. Ga naar Menu.
  3. Navigeer naar Firmware bijwerken.
  4. Druk op Update als er een update beschikbaar is.

 

Tip: Schakel de automatische updates functie in op de ConnectLife™ app en op de applicatiewinkel van uw telefoon/tablet, zodat je altijd up-to-date blijft.

Let op, in de app is dit momenteel alleen mogelijk voor de WiFi-module.

 

Meer informatie


Open artikel