Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Daarom is het belangrijk dat je eerst nagaat of dit aan de (thuis) Wifi-netwerkverbinding ligt. Dit kan getest worden door het aanmaken van een Wifi-hotspot. Met een hotspot is het mogelijk om het mobiele datanetwerk van een smartphone met andere toestellen zoals smartphones, tablets of computers te delen. Het is ook mogelijk om een Connectlife™ toestel hieraan te koppelen.
Goed om te weten
- Vereist: Een sterk mobiel netwerksignaal. Een zwak mobiel netwerksignaal kan namelijk ook zorgen voor een zwak hotspotsignaal.
- Bij sommige mobiele providers is het gebruikmaken van een Wifi-hotspot beperkt of worden er extra kosten in rekening gebracht. Neem hiervoor contact op met de provider.
Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een Wifi-hotspot:
iOS
- Open de instellingen van je telefoon.
- Ga naar Persoonlijke hotspot.
- Sleep de Anderen mogen verbinden functie aan. Het wachtwoord staat hier ook bij vermeld.
- Koppel het ConnectLife™ toestel aan het aangemaakte netwerk van de Wifi hotspot door deze te selecteren en het wachtwoord in te voeren in de ConnectLife™ app. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van toestellen met ConnectLife™.
- Wanneer je een toestel met een persoonlijke hotspot verbindt, wordt de statusbalk blauw en toont deze hoeveel toestellen er verbonden zijn.
Android
- Open de Instellingen van je telefoon.
- Ga naar Verbindingen of gebruik de zoekfunctie en zoek op (Mobiele Hotspot)
- Selecteer Netwerk en internet.
- Druk op (Mobiele) Hotspot en tethering.
- Zet de Wifi hotspot aan. Tik op de wifi hotspot als je een hotspot-instelling wilt bekijken of wijzigen, zoals de naam of het wachtwoord.
- Koppel het ConnectLife™ toestel aan het aangemaakte netwerk van de wifi hotspot door deze te selecteren en het wachtwoord in te voeren in de ConnectLife™ app. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van toestellen met ConnectLife™.
*Let op, de plaatsing en de stappen van de instellingen kunnen per android toestel verschillen.
Is het gelukt om het apparaat te verbinden met de Wifi-hotspot?
Is het antwoord 'Ja', ga dan verder bij Netwerkproblemen.
Is het antwoord 'Nee', ga dan verder bij Cloudproblemen.
Let op, schakel de Wifi-hotspot weer uit en ontkoppel het toestel van het aangemaakte netwerk van de Wifi-hotspot. Als de Wifi-hotspot aan blijft staan en/of het toestel met dit tijdelijke netwerk gekoppeld blijft, dan kan jouw bundel opraken en/of extra kosten bij de provider in rekening worden gebracht.
Netwerkproblemen
Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om toestellen via de ConnectLife™ app te koppelen. Je kunt Wifi-netwerkproblemen herkennen aan de onderstaande gevallen:
- Een knipperend of geen zichtbare Wifi-symbool in de display van het toestel.
- Een doorgestreept Wifi-netwerksymbool bij Apparaten in het menu van de ConnectLife™ app. Dit kan voorkomen nadat het toestel verbonden en gekoppeld is en houdt in dat er geen actieve verbinding meer is.
- Bij sommige koelen en vriezen toestellen blijft de status in de display van het toestel op de status 02 staan. Dit betekent dat het toestel gereed staat voor verbinding, maar nog niet verbonden is met het Wifi-netwerk.
Volg de onderstaande stappen voor het oplossen van Wifi-netwerkproblemen en probeer het toestel opnieuw met het (thuis) Wifi-netwerk te verbinden:
- Controleer of het SSID (netwerknaam) en wachtwoord klopt en goed is ingevuld.
- Let op hoofdletters en spaties en controleer of autocorrect de invoer niet heeft aangepast.
- Controleer of de beveiliging goed is ingevuld. Meestal is dit WPA2.
Houden de Wifi-netwerkproblemen nog aan? Neem dan contact op met de provider.
Cloudproblemen
Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:
- Tijdens het verbinden en koppelen van toestellen
- Na het verbinden en koppelen van toestellen
- Tijdens het verbinden en koppelen
Het kan tijdens het verbinden en koppelen voorkomen dat de ConnectLife™ app de QR-Code of de AUID-code niet herkent waardoor het toestel niet in de cloud kan worden geregistreerd. Het is niet mogelijk om het toestel met je ConnectLife™ account te koppelen als het toestel niet is verbonden met de cloud. - Na het verbinden en koppelen van toestellen
Andere cloud problemen kunnen ook voorkomen na het verbinden en koppelen van een toestel bijvoorbeeld als het aansturen van programma’s en het wijzigen van toestel instellingen niet meer lukken.- Bij sommige koelen en vriezen toestellen kun je aan de status van het toestel zien waar het probleem aan ligt. De status blijft in deze situatie op 03 staan. Dit houdt in dat het toestel wel verbonden is met het Wifi-netwerk, maar niet verbonden is met de cloud.
- Tijdens het verbinden en koppelen
Neem in bovenstaande gevallen van cloudproblemen contact met ons op en houd het typeplaatje van het toestel bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden.