Mijn Hisense TV geeft geen geluid of het geluid is te zacht

Wanneer je TV geen geluid of een zacht geluid geeft kan je een geluidstest doen. Hier kom je door de volgende stappen te volgen:

  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen
  3. Selecteer Ondersteuning.
  4. Selecteer Zelfdiagnose.
  5. Selecteer Geluidstest.



Als de TV de Geluidstest -melodie zonder vervorming of helemaal niet afspeelt, is er mogelijk een probleem met een extern toestel of de sterkte van het uitzendsignaal. Hieronder vind je een lijst met mogelijke problemen en oplossingen.




Het beeld is normaal, maar ik hoor geen geluid

Wanneer de televisie geen beeld, maar wel geluid geeft zijn er een aantal stappen  die je kan nemen:


  • Controleer de kwaliteit van het signaal door de stekker van de TV in verschillende stopcontacten te stoppen. 
  • Controleer de staat van de signaalkabels. Let hierbij op beschadigingen, leeftijd en lengte van de kabel. 
  • Controleer de werking van de kabels op een andere ingang.
  • Controleer alle externe toestellen die op de TV zijn aangesloten. Denk hierbij aan een USB-stick of een externe harde schijf. Koppel alle kabels van externe toestellen los en sluit ze één voor één aan om de ruisbron te identificeren.  
  • Reset de geluidsinstellingen. Dit kan je doen door naar instellingen te gaan en op geluid te klikken, door te klikken naar geluidmodusinstellingen, configureer de geluidsinstellingen van de TV en ten slotte op huidige modus resetten.  
  • Controleren of de TV de laatste software update heeft ondergaan. Dit kan je controleren door via de homeknop naar instellingen te gaan. Vervolgens klik je door naar ondersteuning, systeem update/upgrade en firmware-update controleren.  


De luidsprekers maken een vreemd geluid

Wanneer de luidspreker een vreemd geluid maakt, zijn er een aantal stappen die je kan ondernemen: 

  • Zorg ervoor dat de audiokabel is aangesloten op de juiste audio-uitgang op het externe toestel.                             
  • Controleer de signaalinformatie voor antenne- of kabelverbindingen. Een laag signaalniveau kan namelijk tot geluidsvervorming leiden.          
     


Het geluid is vervormd of wordt onderbroken weergegeven

Sommige elektrische apparaten kunnen de TV storen. Als u het toestel uitschakelt en de storing

verdwijnt, plaatst u het verder weg van de TV. Ook kan het helpen om de stekker van de TV in een ander stopcontact te steken.


Als u een externe antenne gebruikt, controleer dan de richting, positie en aansluiting van de antenne. Pas de richting van uw antenne aan of reset of stem het kanaal af.



Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.