Televisies

Waarom reageert de Hisense afstandsbediening ook op andere apparaten?

Reageert de afstandsbediening van je Hisense TV ook op andere apparaten en andersom? Dat los je op door de instelling 'Code Set' van de afstandsbediening te wijzigen.

  1. Controleer de originele afstandsbediening van je televisie: 
    1. Is deze hetzelfde is als in de afbeelding hieronder? Dan kun je de originele afstandsbediening ook gebruiken met de nieuwe Code Set. 
    2. Is deze anders? Bestel dan deze afstandsbediening HT242506.


  2. Let op: gebruik vanaf nu de afstandsbediening waarmee je de instelling aanpast. Je past de instellingen van de televisie aan zodat de TV niet langer reageert op de originele afstandsbediening. 
  3. Ga op de TV naar Menu
  4. Kies Instellingen
  5. Kies Systeem
  6. Kies Geavanceerde instellingen
  7. Ga naar TV naam
  8. Druk nu de code 2-0-1-8 in. 
  9. Kies een van de niet geselecteerde opties en bevestig. 
  10. Test of de afstandsbediening niet meer reageert op andere apparaten door alle knoppen een keer in te drukken. 
    1. De afstandsbediening reageert niet meer op andere apparaten:
      Houdt de volgende toetsencombinatie (afhankelijk van de door u gekozen Code Set) minimaal 5 seconden ingedrukt: 
      • Code Set 1: OK + VOL+ 
      • Code Set 2: OK + VOL- 
      • Code Set 3: OK + CH+ 
      • Code Set 4: OK + CH- 
    2. De afstandsbediening reageert nog steeds op andere apparaten: 
      1. Probeer eerst de andere Code Sets totdat u de juiste heeft. 
      2. Voor televisies met besturingssysteem VIDAA U3, U4: Zet de TV uit, haal de stekker uit het stopcontact en doe de stekker er na 10 seconden weer in en probeer het nogmaals. 

Open artikel

Het beeldscherm van mijn Hisense TV doet het niet


Als je Hisense TV een probleem geeft met het beeld, is het om te beginnen handig te testen of de HDMI kabels correct aangesloten zijn. Wanneer dit het geval is, maar het probleem nog steeds aanwezig is, kan je het beeld testen. De TV zal een high definition beeld weergeven waarmee je kan kijken wat het gebrek van het scherm is. Het testbeeld kan worden gevonden door de volgende stappen te nemen:


  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer Ondersteuning.
  4. Selecteer Zelfdiagnose.
  5. Selecteer Het beeld testen. 





Hieronder vind je een lijst met problemen met het beeld en mogelijke oorzaken en oplossingen.


Het beeld is vervormd

Het comprimeren van video-inhoud kan beeldvervorming veroorzaken, vooral bij snel bewegende beelden van sportprogramma's en actiefilms. Ook kan het zijn dat de signaalontvangst zwak of slecht is, dit kan ervoor zorgen dat het scherm vervormd is, maar dit is geen storing in het beeldscherm. Ten slotte kunnen mobiele telefoons die in de buurt van de TV worden gebruikt (binnen 1 m), ruis veroorzaken op zowel analoge als digitale zenders.


Het beeld is wazig, flikkert of is tijdelijk weggesneden

Wanneer het beeld van de TV wazig, flikkert of tijdelijk weggesneden is, kan het helpen om de scherpte van het beeldscherm te vergroten of te verkleinen. Dit kan door de volgende stappen te volgen:

  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer Beeld.
  4. Selecteer Beeldmodusinstellingen.
  5. Selecteer Scherpte. 




Hier vind je ook de instellingen om de Helderheid, Contrast en Kleurverzadiging van de TV aan te passen.



De afbeelding lijkt rood, paars, roze en andere kleuren

Wanneer de kleuren van de afbeelding niet kloppen kan je proberen de witbalans te verhogen of te verlagen. Dit kan je doen door de volgende stappen te nemen:

  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer Beeld.
  4. Selecteer Beeldmodusinstellingen.
  5. Selecteer Geavanceerde instellingen.
  6. Selecteer Witbalans.



Vervormd of golvend beeld

Sommige elektrische apparaten kunnen de TV storen. Als je het andere elektrische uitschakelt en de storing verdwijnt, plaatst dan dit toestel verder weg van de TV. Ook kan je proberen de stekker van de TV in een ander stopcontact te plaatsen. 



Er is geen beeld of het beeld is zwart en wit

Wanneer je TV geen beeld geeft of het beeld zwart en wit is kan het helpen om de ingangkabels te controleren. Deze vind je aan de achterkant van je TV. 


Verder kan het ook helpen om de stekker van de TV uit het stopcontact te halen en deze er naar 60 seconden weer terug in te stoppen. 


Ten slotte kan het ook zijn dat de kleurverzadiging niet op de juiste instelling staat. Deze kan aangepast worden met behulp van de volgende stappen:


  1. Druk op de homeknop  .
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer Beeld.
  4. Selecteer Beeldmodusinstellingen.
  5. Selecteer Kleurverzadiging.
  6. Kijk of de kleurverzadiging op 50 of hoger staat. 





Open artikel

De zenders van de CI+ module zijn helemaal weg.

Wanneer de zenders van de CI+ module zijn verdwenen, kan je de TV het beste resetten door de fabrieksinstellingen te herstellen. Dit doe je door de volgende stappen te volgen:

  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen.
  3. Selecteer  ondersteuning.
  4. Selecteer resetten naar fabrieksinstellingen.
  5. Ga door naar uw TV terugzetten naar fabrieksinstellingen en  vink De bestaande zenders op deze TV en mjin favoriete zenders opslaan wanneer je deze wil bewaren. 
  6. Selecteer Herstel.
  7. Voer eventueel een nieuwe pincode in.


De TV gaat resetten en je kan de TV opnieuw instellen. 


Werkt de CI+ module nog steeds niet? Neem dan contact op met je provider.

Wat is een CI+ module

Een CI+ (Common Interface) is vaak nodig wanneer je digitale televisie wil kijken. Een CI+ bestaat uit een smartcard van je provider, waar je abonnement op staat. De smartcard moet je in de module doen, en vervolgens in je TV steken. 




Open artikel

Ik wil de app volgorde van mij Hisense TV wijzigen en/of ik wil een app verwijderen

Ik wil de volgorde van de apps wijzigen


Alle apps zijn terug te vinden in My Apps, deze kun je vinden door op de homeknop A white house in a black background

Description automatically generated te drukken. Afhankelijk van de TV druk je op   of hou je de OK knop voor 3 seconden ingedrukt om de volgorde te veranderen. De volgorde van de apps kan veranderd worden door gebruik te maken van de navigatietoets en door op OK te drukken wanneer de app op de juiste positie staat. 

Ik wil een app verwijderen
Een app verwijderen kan door op de homeknopA white house in a black background

Description automatically generated  te drukken . Afhankelijk van de TV druk je op Afbeelding met schermopname, ontwerp

Automatisch gegenereerde beschrijving  of hou je de OK knop voor 3 seconden ingedrukt om applicaties te verwijderen. Naast de app verschijnen de opties sorteren en verwijderen. Druk op verwijderen.

Let op: Sommige apps kunnen niet van de TV verwijderd worden. Hierbij zal de verwijder optie niet verschijnen.


Open artikel

Op mijn spelcomputer heb ik VRR aanstaan en stuur ik 120 frames naar mijn Hisene TV, deze laat enkel maximaal 60 frames per seconde zien

Wanneer de VRR van de TV aanstaat en er 60 frames per seconde worden laten zien, in plaats van 120 frames hebben sommige VRR-displays een optie genaamd ‘LFC’. Dit staat voor low framerate compensation en zorgt ervoor dat het scherm twee keer zo snel beelden gaat inladen. Dit houdt echter wel in dat de TV twee keer zo hard moet werken. 


Wat is VRR?

VRR staat voor ‘Variable refresh rate’ en is een belangrijke feature om een videogame soepel te laten verlopen, zowel online als offline. VRR gaat dan ook een visuele glitch tegen waarbij het beeld op de TV midden in het beeld blijft stotteren. Dit gebeurt wanneer de beeldverversing van je TV niet synchroon loopt met de snelheid van het wisselen van de beelden van een game. Met behulp van de VRR loopt de beeldverversing van de TV synchroon aan die van je console. 


Meer informatie?: https://global.techradar.com/nl-nl/news/wat-is-vrr-variabele-beeldverversing-uitgelegd



Open artikel

Mijn Hisense TV geeft geen geluid of het geluid is te zacht

Wanneer je TV geen geluid of een zacht geluid geeft kan je een geluidstest doen. Hier kom je door de volgende stappen te volgen:

  1. Druk op de homeknop .
  2. Ga naar Instellingen
  3. Selecteer Ondersteuning.
  4. Selecteer Zelfdiagnose.
  5. Selecteer Geluidstest.



Als de TV de Geluidstest -melodie zonder vervorming of helemaal niet afspeelt, is er mogelijk een probleem met een extern toestel of de sterkte van het uitzendsignaal. Hieronder vind je een lijst met mogelijke problemen en oplossingen.




Het beeld is normaal, maar ik hoor geen geluid

Wanneer de televisie geen beeld, maar wel geluid geeft zijn er een aantal stappen  die je kan nemen:


  • Controleer de kwaliteit van het signaal door de stekker van de TV in verschillende stopcontacten te stoppen. 
  • Controleer de staat van de signaalkabels. Let hierbij op beschadigingen, leeftijd en lengte van de kabel. 
  • Controleer de werking van de kabels op een andere ingang.
  • Controleer alle externe toestellen die op de TV zijn aangesloten. Denk hierbij aan een USB-stick of een externe harde schijf. Koppel alle kabels van externe toestellen los en sluit ze één voor één aan om de ruisbron te identificeren.  
  • Reset de geluidsinstellingen. Dit kan je doen door naar instellingen te gaan en op geluid te klikken, door te klikken naar geluidmodusinstellingen, configureer de geluidsinstellingen van de TV en ten slotte op huidige modus resetten.  
  • Controleren of de TV de laatste software update heeft ondergaan. Dit kan je controleren door via de homeknop naar instellingen te gaan. Vervolgens klik je door naar ondersteuning, systeem update/upgrade en firmware-update controleren.  


De luidsprekers maken een vreemd geluid

Wanneer de luidspreker een vreemd geluid maakt, zijn er een aantal stappen die je kan ondernemen: 

  • Zorg ervoor dat de audiokabel is aangesloten op de juiste audio-uitgang op het externe toestel.                             
  • Controleer de signaalinformatie voor antenne- of kabelverbindingen. Een laag signaalniveau kan namelijk tot geluidsvervorming leiden.          
     


Het geluid is vervormd of wordt onderbroken weergegeven

Sommige elektrische apparaten kunnen de TV storen. Als u het toestel uitschakelt en de storing

verdwijnt, plaatst u het verder weg van de TV. Ook kan het helpen om de stekker van de TV in een ander stopcontact te steken.


Als u een externe antenne gebruikt, controleer dan de richting, positie en aansluiting van de antenne. Pas de richting van uw antenne aan of reset of stem het kanaal af.




Open artikel